Meteen naar de content

Vandaag: Lente Sale + GRATIS verzending

Contact

Retourneren & Refunds

Annuleren 

Het is mogelijk om je bestelling binnen 24 uur na aankoop kosteloos te annuleren. Als je ons meer dan 24 uur na de bestelling een e-mail stuurt om de bestelling te annuleren, is dit helaas niet meer mogelijk. Je bestelling is dan hoogstwaarschijnlijk al verwerkt en kunnen wij dus niet meer tegenhouden. In dat geval kun je de bestelling retourneren na ontvangst.

Ruilen of retourneren 

Niet tevreden over je aankoop? Je kunt je bestelling tot 30 dagen na ontvangst terugsturen en wij zorgen ervoor dat de aankoopprijs van je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending op je rekening wordt bijgeschreven! Wil je een product ruilen omdat de maat niet past of wil je een andere variant van een product? Ook dit is mogelijk! Neem contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina voor ruilen of retourneren. 

*Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne (bijv. cosmetica) en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken zijn uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht.

Waar ontvang ik het teruggestorte bedrag? 

Wij storten het bedrag op dezelfde manier terug zoals je hebt afgerekend. Lukt dit niet? Dan nemen we contact met je op. 

Kosten van retourneren 

In principe ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen van een product. Heb je het verkeerde product/variant ontvangen? Dan hoef je dit product niet terug te sturen, we sturen je een nieuw product.

Defect

Producten die defect ontvangen zijn, hoef je niet te retourneren. Wij kunnen deze namelijk niet meer opnieuw aanbieden. Je krijgt in dit geval gewoon een nieuwe opgestuurd, of de aankoopprijs terugbetaald. Wij vragen hiervoor alleen nog even een bevestiging van het defecte product in de vorm van 1 of meerdere foto's van het product.

Vul het formulier onderaan deze pagina in om een nieuw product of een refund aan te vragen.

Verkeerd ontvangen product

Wanneer je een bepaalde variant van een product hebt besteld, maar een andere krijgt toegestuurd, of een verkeerd product krijgt toegestuurd, kun je via het formulier op deze pagina ook een nieuwe zending van het juiste product of variant aanvragen. Lever hiervoor een foto ter bewijs aan van het verkeerd ontvangen product of variant en geef aan welk product of variant je hiervoor in de plaats wilt ontvangen.

Hoe werkt de retournering? 

Stap 1: Vraag een retour aan via onderstaand formulier of contactgegevens

Stap 2: Registreer je retour in ons online systeem

Stap 3: Na registratie ontvang je een e-mail met ons retouradres en retourformulier

Stap 4: Stuur je bestelling terug

Ga naar een postpunt in de buurt en stuur de artikelen op. Zorg altijd dat je het pakketje voorziet van een Track & Trace code. Als zender ben jij hier namelijk wettelijk verantwoordelijk voor en mogen wij in theorie de retour weigeren als er geen Track & Trace code is toegevoegd. 

Stap 5: Krijg het aankoopbedrag op je bankrekening gestort

Zodra wij het pakketje hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 30 dagen terug op je rekening is gestort! De terugbetaling wordt gedaan via dezelfde methode waarmee je betaald hebt. In geval van een bankoverboeking zul je het bedrag terug op je bankrekening ontvangen, in geval van Klarna zal de factuur ingetrokken worden en in geval van credit card zal het krediet op je credit card worden teruggestort. 

Voorwaarden retourneren

Zorg ervoor dat: 

  • De artikelen compleet zijn

  • De artikelen in originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn

  • Je een Track & Trace code van je retour hebt

  • Het retourformulier is toegevoegd

  • Je order nummer op het retourformulier staat

  • Je naam op het retourformulier staat

Voldoet je retour niet aan bovenstaande punten? Dan kunnen wij je retour helaas niet in behandeling nemen en ook het aankoopbedrag niet terugstorten. 

Waar vind ik het retourformulier?

Deze kun je aanvragen via onderstaande contactgegevens of het contactformulier. We reageren binnen uiterlijk 24 uur op je aanvraag. 

    Afhandeling

    Zodra de retourzending bij ons is verwerkt en de terugbetaling is gedaan krijg je hierover automatisch bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 30 dagen nog niets van ons vernomen? Neem dan contact op met onze klantenservice.  

    LET OP: Wanneer je een product retourneert en het komt beschadigd of incompleet aan, kunnen wij deze helaas niet aannemen en het aankoopbedrag ook niet terugstorten. Zorg er dus voor dat je de producten goed verpakt bij een retourzending, met namen bij breekbare producten.

    FAQ

    Waar kan ik het retourformulier vinden?

    Je kunt het hieronder aanvragen door ons een e-mail te sturen via het contactformulier. Je ontvangt het retourformulier van ons zodra je jouw retourzending geregistreerd hebt. 

    Waar kan ik de Track & Trace code vinden?

    Je ontvangt een Track & Trace code van het postkantoor of de postdienst vanwaar je de retourzending naar ons stuurt. Zorg er dus voor dat je de retourzending stuurt met een Track & Trace nummer van de postdienst die je gebruikt om het artikel te verzenden. Je kunt ons deze Track & Trace code, die je van de postdienst kreeg, e-mailen nadat je je retourzending geregistreerd hebt.

    Waar kan ik het retouradres vinden?

    Je ontvangt het retouradres van ons zodra je je retourzending geregistreerd hebt.

    OPMERKING: Het afzenderadres op je pakketje is niet hetzelfde als ons retouradres. Stuur de producten niet zomaar naar dit adres terug zonder voorafgaande kennisgeving. Retourzendingen naar een ander adres dan ons retouradres worden helaas niet terugbetaald omdat we ze hier niet kunnen verwerken. 

    Waar kan ik mijn ordernummer vinden?

    Je ordernummer kun je vinden in de order bevestigingsmail die je hebt ontvangen nadat je een bestelling in onze webshop hebt geplaatst. Daarnaast is je ordernummer ook te vinden in alle verzendnotificatie mailtjes die je van ons hebt ontvangen. Het ordernummer bestaat uit 4 of 5 cijfers.

    Als je je ordernummer niet kunt vinden. Stuur ons een e-mail en vraag naar je ordernummer!

     

    Aanvraagformulier

    E-mail ons op
    info@laviemagique.nl
     

    *We reageren normaal gesproken uiterlijk binnen 1 werkdag

    Onze winkel

    La Vie Magique Nederland

    Kanaalkade 57, 1811 LS, Alkmaar (Geen retouradres) 

    +31 72 203 8097

    Maandag - Zaterdag, 9am - 10pm
    Zondag, 12am - 10pm

    Route opvragen

    #1 online lifestyle boetiek Benelux!

    Tijdelijk GRATIS verzending!

    Een mooiere wereld met iedere aankoop!

    24/7 support!